Läs!

Har stört mig på detta ett tag nu. Visserligen vet jag att det är mitt jobb (eller var) att informera kunder om priser och liknande men det hjälper inte. På jobbet har vi prislappar för att berätta för kunden vad de olika varorna kostar. Lik förbannat frågar folk vad en bakelse kostar när det står precis framför dem att Bakelse 20 kr!
Likadant är det på korvmenyerna, vi har 4 tavlor med stor text, där det förklarar klart och tydligt att meny 1 innehåller korv med bröd & läsk. Efter det står det vad de olika korvarna kostar. Det ska väl inte vara så svårt att förstå?

Nej, skärpning på det! Läs innan du frågar så slipper alla bli irriterade. Självklart ska man få ställa frågor, det är ju som sagt det jag som anställd är till för, men ställ då relevanta frågor och inte självklara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0