Sjöjungfrun, Camilla Läckberg



Har precis plöjt igenom Camilla Läckbergs sjätte bok Sjöjungfrun. Precis som i de tidigare böckerna har hon en förmåga att få läsaren att vilja läsa vidare genom kryptiska dialoger och suddiga händelser. Det gör att man som läsare verkligen engagerar sig. Det är inte bara en eller två gånger jag kommer på mig själv med en känsla av att jag löst gåtan.



"I Sjöjungfrun, Camilla Läckbergs sjätte kriminalroman om polisen Patrik Hedström och hans hustru Erica, är det en debuterande författare som står i fokus.

En man har försvunnit spårlöst i Fjällbacka. Trots att Patrik Hedström och hans kollegor på Tanumshede polisstation har gjort allt för att finna honom, vet ingen om han är död eller levande. Efter några månader hittas han. Mördad, fastfrusen i isen. Fallet kompliceras när en av hans bekanta, författaren Christian Thydell, plötsligt börjar få anonyma hotbrev. Christian står inför sitt stora genombrott och på releasefesten för sin roman Sjöjungfrun får han ytterligare ett meddelande. Erica, som är bekant med Christian, anar att något plågar honom och övertygar Patrik att titta närmare på breven. Själv är hon höggravid med tvillingar, men kan ändå inte låta bli att engagera sig i fallet.

När sedan ytterligare en man mördas inser polisen att där måste finnas ett samband och spåren för dem tillbaka i tiden..."

Läs mer om boken och författaren på camillalackberg.com.

Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Åh den måste jag läsa. Jag har läst alla andra böckerna i serien. Men inte den där, jag väntar på att den ska komma ut i pocket... :P

2009-04-23 @ 08:59:56
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0