Snälla flytta till Gotland!

Nu har jag jag mina bästa vänner ganska utspritt i Sverige. En i Karlskrona, Göteborg, Karlstad och snart jag själv i Norge någonstans! Så man får det bästa av allt när man hälsar på alla.
Jag anser att Karlskrona är en väldigt fin och mysig stad, speciellt på sommaren. Det känns som en stad där man hälsar på och bara njuter utan att göra så mycket ansträngande saker. Göteborg har ju det mesta av allt, shopping, uteliv och om man vill kan man bara lägga sig i en park en solig dag och titta på folk, hur kul är inte det? Och dialekten är toppen! Sen har vi Karlstad som jag bara åkt igenom, men det spelar inte någon roll för att åka upp och prata med värmlänningar gör att jag smälter!

Så som sagt nu finns det vänner lite överallt men jag saknar att ha någon boende på Gotland som man kan hälsa på. Vet inte vad som flugit i mig men dilekter är för tillfället det som styr var jag vill åka. De kom in en gotlänning på jobbet och jag säger bara..! Så uppmaning, ska ni flytta till en annan stad kan inte någon välja Gotland då?! Snälla...

Kommentarer
Postat av: Liz Rees

Jag pluggade på Gotland i 3 år, riktigt mysigt där, men jag skulle aldrig kunna bosätta mig där eftersom det finns inga jobb.



Kram Liz

2009-09-21 @ 18:23:30
URL: http://lizmakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0