Gissningslek

De som tror att jag fick lite bakmys räcker upp en hand! Jag ser inga händer och inte fick jag något bakmys heller. I vanliga fall brukar jag inte skriva om när jag är irriterad på Eric och Jonathan eftersom att jag inte tycker att det hör hemma här men idag är ett undantag...
Det enda vi gör här är att sova så länge som möjligt, äta och sitta framför datorn i soffan. Är det konstigt att man börjat tröttna på det? Jag börjar tycka att det är tradigt att bara göra samma saker hela tiden, det enda jag själv gör i tillägg till det andra är att jobba. Denna vecka har jag jobbat 54 timmar plus att jag suttit hemma och prospe två gånger. Jag är trött och önskar att det händer lite som omväxling till vardagen. T.ex. baka pepparkakor och lussebullar tillsammans utan att något tjatar eller klagar. Tydligen för mycket begärt.
Nu kommer jag vara lite elak och jag skiter i att det kanske ser illa ut. Vi har inte gått upp speciellt tidigt någon av oss denna helg, närmare bestämt så har vi sovit till minst tolv. Igår tog det fram till klockan tre innan något hände coh det var för att jag skulle träna, plötsligt blev det jävligt bråttom och killarna är inte de bästa på att skynda sig. Sen handlade vi, lagade mat, åt och satte oss i soffan.
Idag var det ungefär likadant förutom att killarna sov till ett halv två. Jag försökte få lite hjälp och kanske skapa lite mys med adventsljus och bak men nej det funkade inte. Klockan var tre innan Jonathan rest sig från soffan och ätit frukost! Nu är de och köper snus och jag bakar lussekatter och är förbannad!

Hade så gärna velat vara hemma i Ljungby just nu och haft bakmys med mamma eller tjejerna. Druckit lite glögg och ätit deg, skrattat och pratat om allt och inget. Idag är en dag när jag längtar hem. Inte ens vintersporten på tv hjälper, det gör bara att jag saknar pappa. Just idag skulle jag kunna ge upp, packa ihop mina saker och sätta mig på en buss till Ljungby och inte komma tillbaka...


Såhär ser mina bakmysiga lussebullar ut innan de ska in i ugnen i alla fall. Pepparkakor skiter jag i, degen kan Eric äta upp så blir han glad.


Kommentarer
Postat av: Anna

Mmmm var de ser goda ut.Här har vi inte bakat några i år! Joel vill inte ha och du är inte hemma. Kram

2009-12-07 @ 18:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0