Lägger mig på golvet och skriker nej!

Ungefär så känner jag mig just nu. Jag vill inte gå till jobbet i morgon! Eller någon annan dag! Just nu skrattar jag lite åt mig själv. Vad tänkte jag egentligen, att jag skulle kunna jobba där och tjäna en massa goa pengar? Att jag skulle kunna klara av att sitta vid en dator och ringa till folk som inte vill prata med mig. Att jag skulle tycka att det var roligt att bli avisad minst 30 gånger per dag. Haha, nej ni det är inte riktigt mitt drömjobb. Man kan säkert tjäna multum med pengar som en kille som varit där i två år och omsatt för över 2 mille hittils i år! På det har han 35% i provision, you do the maths! Som sagt, det kan nog gå bra om man satsar och kämpar.
Men som ni kanske förstår är jag inte så sugen på att kämpa och jobba utan lön i några månader innan det kanske lossnar. Har dock ett problem och det är att jag kommer må förjävligt av att behöva säga upp mig. De har de bästa cheferna och den bästa arbetsmiljön jag någonsin varit med om men jag kan ju inte gå dit bara för att det är trevlig miljö. Inte när man känner att det kanske skulle kunna gå att sjukanmäla sig för att slippa träffa dem och veta att man snart ska göra dem besvikna.

Missförstå mig inte, jag är inte ledsen på något vis. Det är bara lite skrattretande att alla "motargument" som de jag pratat med innan jag började kom med verkligen stämmer. Mamma sa att det inte skulle passa mig eftersom att jag ska jobba med människor inte mot dem. Då förstod jag inte vad hon menade, jag tänkte att jag får ju ringa och prata med folk hela dagarna. Vad jag inte tänkte på är att de inte riktigt vill prata med mig. Haha, hm... Det var en hel del som också höjde ögonbrynen när jag sa att jag skulle jobba på provision, endast provision. Men då tänkte jag ju bara att det har ju gått bra för många andra.

I morgon ska jag ringa och böna för JobZone som faktiskt erbjöd mig ett jobb för två veckor sedan som jag tackade nej till. Eftersom att det inte börjar förrän den 5 januari har de kanske inte tillsatt alla och Anton ska ju dit för intervju i slutet av veckan. Japp jag ska erbjuda allt jag har, eller?! Haha. Nej nu börjar det bli oseriöst så nu är det dags att sova. I morgon kanske jag ska säga upp mig. Sov gott.

Dessa kommentarer fanns idag när jag loggade in. Och Frida jag kan bara hålla med dig, vi hade sååå gärna varit där! Och en sak till, idag är det bara 10 dagar till vi styr kosan mot Ljungby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0