Lördagsmys

Nyss hemkommen från träning, sykkelpump i 90 min! Är som ni kanske förstår helt död. Först är det spinning i 45 min och efter det 45 min med bodypump. Skönt nu när man är klar men inte under tiden. Jag har hånat de som går på spinning på Spenst för mig själv fram till idag. De kommer nämligen i full cykelkostym, cykelbrallor med förstärkt rumpdel, cykelskor och speciella cykelt-shirts med ficka på ryggen för nycklar och annat smått. Skorna och t-shirtsen kanske är lite att ta i men cykelbrallorna godkänner jag nu. Jag till och med saknade ett par, sadlarna på Spenst är sjukt hårda! Det var så att jag njöt av de tyngsta delarna när man står upp för att jag slapp sitta ner.

Var och handlade lite mat efter det, ikväll blir det laxkotletter och potatis i ugnen med romsås. Mm, smaka på det ni. Vi bor i fiskens land, det märks när laxkotletterna (500 g frusna) kostar en krona minde än 1,5 l mjölk! Ja det är sant, laxen kostade 19,90 medan mjölken kostar 20,70!
Vi ska nu äta förrätt, färska räkor med lite aioli. De hade extrapris på räkorna idag, 49 kr/kilo. Som sagt, vi bor i fiskens land (annars kostar färska räkor ca 80-100 kr). Så nu har jag inte tid att sitta här längre, räkorna väntar.



Kommentarer
Postat av: Marcus

Nästkommande "Veckans blogg"-tävling drar igång inom kort.



Vill du vara med? Anmäl dig i "Då kör vi igen"-inlägget.



All info som behövs finns på min blogg.



Lycka till!

2009-12-05 @ 23:32:19
URL: http://mrmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0