Lucia

Det var längesen jag hade någon luciatradition. Det var fem år sedan jag gick mitt senaste luciatåg så idag var det dags! Lite lussning måste man ju ha varje dag. Så det blev en fia-med-knuff-bricka med macka, glögg, lussebullar och pepparkakor och sen in till Eric som var sjusåvare idag. Jag till och med sjöng lite, Santa Lucia. De två orden var det enda han fick höra och jag tror att vi båda var ganska glada över det. Haha. Men frukostmys blev det i alla fall.
Nu laddar jag till klockan 18,15 med vinterstudio och julpyssel som inte blev klart igår. Klockan 18,15 är det nämligen luciatåg på SVT 1 och det vill jag se med lite mer glögg och kanske en lussebulle.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0