Mysadvent

Idag har vi tänt andra ljuset av våra små adventsljus (när jag skriver vi menar jag egentligen att det är jag som gjort det) här i Vestby. Det betyder bland annat att det är 17 dagar kvar till vi åker hem för julfirande, det är 18 dagar till julafton osv. Men det betyder också att vi ska baka lite här, pepparkakor och lussebullar ska det bli. Jag hade egentligen hoppats på två väldigt pigga grabbar som gärna ville julbaka men jag glömde nog bort vilka jag bor med. Får se vad som händer, just nu tror jag att jag kommer få baka färdigt själv men man vet ju aldrig. ;)


En jäsande lussedeg och en saffransburk. De säljer inte saffran i kassan här i Norge som vi gör hemma, den står bland de vanliga kryddorna och i burken ligger en liten papperspåse med saffran.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0