Jävla radiotjänst!

Sitter i telefonkö för att avanmäla en tv-avgift som jag inte ens skulle få från början. Då blir man fan förbannad, och det hjälper inte direkt att de har dålig klassisk musik i bakgrunden!! Nu är det en dålig version av Bridge over troubled water.

Det har inte varit mer än strul med tv-avgiften. För två veckor sedan var det en kvinna som ringde till mig och frågade om jag glömt betala tv-avgift. Märk väl att jag inte fått någon räkning att betala.
Jag: Nej, med tanke på att jag fortfarande bor hemma och inte har något varken eget hushåll eller tv så har jag inte tänkt betala någon avgift.
Hon: Jaha, men betalar din mamma då?
J: Det har jag faktiskt ingen koll på, det får ni ta upp med henne.
H: Ja, men heter hon samma som du i efternamn. Jag ser här att hon inte betalar.
J: Men det kan ju inte jag styra över, ni får ta kontakt med henne om ni vill ha betalt för avgiften...


Kom precis fram och nu är jag inte gladare direkt!
Kvinnan i kundtjänst frågar om mammas personnr, varför skulle jag vilja ge ut hennes personnr över telefon? Och borde de inte hitta henne också när de slår upp vår adress?!
Tänkte att jag skulle vara trevlig när hon frågade saker och förklarade att jag bor hemma hos mamma och vi har en tv men eftersom att hon "står för hushållet" betalar hon räkningarna. Tant-fan börjar på och bli otrevlig och säger att "någon måste ju betala och om inte du vill ge oss hennes personnr så får räkningen stå kvar på dig, för någon måste ju betala. Det vet du väl" som om jag vore 10 år! Dessutom hade hon en dryg norrlänningsdialekt (har inget emot norrlänningar utan tycker det är en ganska mysig dialekt men inte när man är irriterad och hon är dryg!).

Det slutade i alla fall med att hon hittade min mamma genom folkbokföringen och flyttade över räkningen till henne. Kunde de inte gjort det första gången jag pratade med dem?!

Gaah!

Kommentarer
Postat av: Anna Maria Linderoth

kundtjänster kan vara riktigt jävla jobbiga:P

2009-06-15 @ 15:55:45
URL: http://byannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0