Låtfusk?

Satt lite vid YouTube igår och tänk vad man kan hitta, såg bl.a. låtar från Britney Spears pågående världsturné, American Idol-auditions. Men det som var roligast var nog ändå Star Pilots likhet med andra låtar. Läste på aftonbladet.se hur deras låt var så lik en annan och huruvida det påverkat deras chanser i Melodifestivalen. Lyssna bara på detta!



Lyssna nu på denna och jämför, jag kan säga att jag skrattade ganska mycket. Det värsta är att den är så pass lik deras andra hit In the heat of the night.



Haha, jag förstår vad de menar med eventuellt plagiat. Frågan är bara hur man kommer med när man har en sådan låt? Det är väl kanske inte så att de som väljer låtarna bryrs sig lika myckt längre. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Chriz

Det där är väldigt överdrivet , melodin är väldigt snarlik , absolut , men i övrigt är det klart och tydligt två helt skilda låtar. Ska man leta låtar som har snarlika melodier kan man hitta hur många som helst , idiotiskt att plagiat anklaga detta enligt mig , även om det som sagt finns klara likheter att finna.

2009-03-12 @ 09:19:29
URL: http://chrippz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0