Och sen då när allt rasat?

Mitt liv har på mindre än ett dygn ändrars helt, i princip allt har rasat! Mina föräldrar ska skiljas...
Trodde aldrig att jag skulle bli tvungen att säga dem orden och det känns fortfarande som ett hårt slag i magen när jag säger det och ens tänker på det.

Jag kom hem från Karlskrona igår vilket var en så jäkla härlig helg! Allt var toppen verkligen om man bortser från endel negativa kommentarer och stunder som det lätt blir när man har 6 olika åsikter i en etta på 20 kvm. Så kom jag hem och hela familjen satt i vardagsrummet, min bror, mamma och pappa. Och då släpps bomben; vad skulle ni tycka om att ha föräldrar som bor på olika sällen? Ja, vad tror du var min första tanke och reste mig upp för att gå iväg. Sedan satt vi i vardagsrummet i vad som kändes en evighet. Ingen sa något förutom lite små försiktiga ord ibland. Annars stirrade vi bara runt i huset som vi snart ska lämna och tårarna rann!

Som ni förstår kommer nog bloggen bli lite annorlunda nu ett tag, inte så glad och lättsam. Och jag kommer nog använda skrivandet lite för att få ur mig en del känslor som inte går att prata om.

Har pratat av mig lite med Ä då hennes föräldrar skildes för ca 4 år sedan. Hon vet vad jag går igenom vilket är skönt. Men nu ska jag snart på yoga för att ha tankarna på annat håll ett tag.

Kommentarer
Postat av: elina

Hej, jag heter Elina.

På min blogg har jag en tävling just nu, den slutar ikväll 19.00

Det skulle vara jättekul om du röstade, så att den rätte vinner.

Hoppas du gör det.



Annars tycker jag du har en jättefin blogg!

2009-03-23 @ 15:34:57
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: Anni

Jag förstår att det måste kännas omtumlande, förvirrande och konstigt att de ska skiljas. Det är väl ingenting som särskilt många förväntar sig av sina förädlrar, men förhoppningsvis blir det någonting bra av det och snart kan du hantera det hela.



Själv hoppades jag när jag var liten att mina föräldrar skulle skiljas för de bråkade så mycket och jag ville inte bo med min mamma.

2009-03-23 @ 15:40:28
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0