Vår

Denna dagen har bestått av:
8 besök i mailen letandes efter vinnarmail från tradera
1 missförstånd med mig själv
1 utskällning av en alkis på jobbet
8/16 vårdrömman som skulle få min plånbok att eka tomt
3 hockeyperioder där Troja och Lakers spelade i helt olika ligor

Vi börjar från början, hade inte fått min mail om vart jag skulle sätta in pengarna för skorna förrän nu ikväll klockan 21,20. Lite orolig att jag blivit blåst och chansen finns ju fortfarande trots att det gått bra alla andra gånger. Har ju trots allt köpt studentklänning, nyårsklänning och maskeradkläder för att bara nämna något.

Det lilla missförståndet har jag redan berättat om och jag blev lite utskrattad när jag kom tillbaka andra gången, då på rätt tid men ändå.

När jag väl kommit till jobbet satt jag i min lilla härna när jag hör någon som säger "Schhh!" högt och tydligt med en arg blick. Då är det vår lilla alkis på jobbet (tyvärr en av många) som tycker att två tjejer i 15-årsåldern är för högljuda. Låt gå tänker jag. Men hör det sedan igen samtidigt som han börjar skälla på dem. Nej nu jävlar tänker jag. Han sitter alltid och tar upp plats trots att han inte äter, slänger inte papper efter sig som han snytit sig med utan lägger dem på samma plats som han tog dem osv. Är ganska nöjd med mig själv när jag satt honom på plats för en gångs skull. "De har lika stor rätt att sitta här som du och om du inte kan respektera våra andra kunder så får du gå här ifrån. De stör inte mer än någon annan och det spelar ingen roll vad du säger!" Nöjd som fan och sen vänder jag, för en gångs skull har man något man kan säga!

Var inne och kikade runt på Veckorevyn.com och hittade tips om vårfynd. Jag blir bara mer och mer sugen på våren nu när det börjar komma härliga starka färgen i butikerna. Bara en sådan sak som de mintgröna solisarna från Asos.com bland tipsen skulle lysa upp en hel dag speciellt nu när det inte verkar vilja bli vår här hemma.

Ett tecken på att det snart är dags i alla fall är att hockeysäsongen börjar ta slut. Satt och tittade på hur Ljungbys stoltet Troja förlorade med 3-7 mot Växjö Lakers. Synd om dem men kul att killarna kom så långt i sin första säsong i allsvenskan. Grattis Troja, får jag väl ändå säga och ska nu krypa till kojs och drömma tillbaka till förra våren och mina nya skor!

Sweet dreams

(Bilden är tagen av mig våren -08, be om lov om ni vill använda den till något är ni snälla.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0