Work, work, sova?!

Sitter just nu på jobbet, kanske ni undrar hur jag kan sitta här och blogga. Jo, såhär är det. Jag har jobbat nu i 1 h, 15 min. Och haft en kund. Det är nästan tragiskt, jag tror inte ens att dom tjänar något på detta. Min dagslön lär gå på mer än vad dom får in. Håller på att somna också, var ute igår. Båda våra uteställen var öppna. På det ena, Terraza, skulle Darin spelat men det blev inte så och på det andra, Garvaren, höll Heat för underhållningen. Vi valde Terraza som så många andra. Det var faktiskt en del folk ute. Vad ska man göra en lördagkväll om inte gå och supa sig redlös? Nej, gårdagen var inget för mig. Längtar efter något mer, något där man inte vet vad man får. Här slutar det alltid likadant! Är så trött på det. Kvällen blev inte bättre heller när vakterna sa att det var fullt och en killkompis som också är min dancemate inte kom in. Det var fullt sa vakterna medan vi andra undrade var det var fullt. Inte var det på dansgolvet i alla fall. Så jag flackade mest runt hela kvällen, ingen bra musik så ingen vidare dans igår vilket annars är en enda anledningen till varför jag går ut. Men jag ska inte klaga, fick ju faktiskt sova i fyra timmar... Har nu suttit på samma plats i 10 min utan att ha blivit störd en enda gång. Får väl ta och läsa lite, just nu har jag Mari Jungstedts I denna stilla natt. Ja det passar ju! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0