Det är jobbigt att diskutera med sig själv, ingen ger smarta svar!

Sitter här redo att gå, nästan fullt påklädd med håret fixat och sminket klart. Ska till Vinterbro Senter för en anställningsintervju på Coop. Hur bra som helst, eller? Kruxet är att det tar mig ca 1 h 15 min att komma dit. Först ska jag ta mig in till Vestby, 30 min att gå finns dyr buss men jag förerar promenad. Efter det tåg till Ski, tar 11 min. Därefter vänta på buss till Vinterbro i 12 min och sedan buss 18 min. Sammanlagd restid 46 min, plus promenaden.
Mitt kritiska jag säger att det finns ingen chans att jag kan göra detta varje dag! För det första tar den en jäkla tid och sen kostar det pengar, 70-90 kr/resa! Det blir alltså 140-180kr/dag om jag ska jobba där. Det är inte rimligt! Så mina diskussioner med mig själv går åka på intervju eller inte åka på intervju? Det är ju bara slöseri med pengar och tid eftersom att jag ändå inte kommer ta jobbet. Hade det varit heltid hade jag kanske funderat över det men detta är bara ett extrajobb nu över julen. Det som är mest irriterande är att med bil är det endast två mil och 20 min bort!


Nu när jag skrivit ner allt har jag nog kommit fram till att det är ingen bra idé att åka dit, till vilken nytta? Nej, någon måtta får det vara på dumheterna. Nu ska jag plocka upp telefonen och ringa Coop sen ska jag helhjärtat sätta mig och söka minst 10 jobb! Jag rapporterar vidare...

Kommentarer
Postat av: Lucas

Tjena. Gå in på min blogg och läs mitt inlägg om äktenskap mellan homosexuella. skriv en kommentar och vad just DU tycker om det. Det skulle vara roligt att se vad du har för åsikt. Mvh. Lucas

2009-11-02 @ 11:26:57
URL: http://lucasgustavsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0