Detta med kundservice

Alltså kundservice har de det inte lätt för på min nya bank. Först får jag fel namn, inte så farligt det gick ju snabbt att ändra men i alla fall.
Nu när vi väl har fått våra konton med internetbank och grejer tänkte jag föra över pengar från mitt svenska konto för att inte behöva använda det svenska kortet. Det fungerar inte över allt så det hade varit smidigt när jag nu har ett norskt. Alla med? För att göra detta behövs IBAN och BIC, IBAN hittade jag på bankens hemsida (man kunde räkna ut det på något vis) och BIC skulle stå på mina bankpapper men inte står där något.
Har jag tappat någon? I alla fall tänkt jag att då ringer vi till banken, det borde inte vara så komplicerat. De hade för det första ett löjligt lätt telfonnummer; 03000. Haha, väldigt simpelt. Jag får vänta lite men efter ett tag svarar en kvinna. Jag presenterar mig och mitt ärende och så avbryter hon mig och säger vänta! Inte vänta-så-ska-jag-koppla-dig-vidare-vänligt utan bara vänta, ganska högt och otåligt. Då blir det knäpptyst i luren och min första tanke är att hon lagt på men nej då kommer jag till en automatisk kuntjänst som inte alls kan hjälpa mig. Kontofon (norska för telefonbank), spärrning av kort och öppettider är inte riktigt vad jag letade efter.
Kort och gott, det får bli ett besök på banken idag, igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0