Första advent med snö

Om jag ska förfina min rubrik lite kanske så att det inte blir några missförstånd. Det är idag första advent om någon missat det. För oss här i Norge betyder det att vi har e första advent med snö. Men det betyder också att det är första adventen på länge där det snöar. Är ni med?

Nog med förvirrade förklaringar, igår var det adventspyssel här hos oss. Och för att säga det själv så blev det riktigt mysigt. Nu har vi både stjärnor i fönstren och diverse andra saker som hör december till, även om inte december börjat ännu. Scrolla ner så ska ni få se. :)

Idag har det varit kursdag på något som heter CMS, det är en grupp/företag/medlemsgrejsimojs för gym runt om i världen. Man kan säga att det är ett koncept som gym tar till sig och använder i marknadsföring osv. De hade kurs angående reception i Lier (ligger ca 50 min från Vestby). Det hade man ju kunnat hoppa över om man säger så. Det var en massa saker som fick mig att höja ögonbrynen och inte på ett bra sätt.
Mannen som höll i det stod och snackade om att det var stängeligen förbjudet att sälja medlemskap i receptionen, det skulle man istället ha en anställd säljare till. Spenst och flera andra center på kursen gör det så då satt man och undrade varför. Ingen förklaring utan det var bara så. Han drog en massa fakta som gick in ena vägen och ut andra, en massa siffror sätter sig inte hos någon som jobbar två kvällar i veckan.
Han föreslog också ett bomsystem, innan medlemen skulle få komma in på gymet måste han dra sitt kort och då går bomen upp. Då får medlemmen också komma in och träna. Ok att man ska dra sitt kort och visa att man är medlem men att sätta upp bomar och göra om hela gymet till ett fängelse är väl knappast mer inbjudande?! Skrev upp en massa saker han sa men detta var det jag kom ihåg nu. Som sagt sju timmar i onödan tycker jag.

Men nu blir det adventsmys i bilder istället, nu väntar sängen sov gott!





Kommentarer
Postat av: Anna

Så fint ni har det. Gjorde du siffrorna själv? Och den lille tomten.

2009-11-30 @ 18:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0