Nästa år åker jag limo!


Såhär såg min facebookstatus ut för lite mer än tre timmar sedan. Snacka om lycka! Jag har som ni kanske förstod av statusen jobbat idag, jobbat och suttit på telefon. Vi satt halva dagen i fredags och hela dagen idag och bara ringde en massa samtal. Det har varit skönt att bara få ringa, de har nämligen inte satt några krav på oss ännu utan säger bara att vi ska ringa så många vi kan för att öva och lära känna kunden, inte sälja. Om vi säljer är det gøj och morsom (kul på norska).
Vet inte om ja förklarat riktigt vad jag jobbar med men jag jobbar på io.no. Ett företag som säljer annonsplatser på en hemsida för företagssök. Det vi egentligen säljer är hur prioriterade företage vill vara, ju högre upp de vill ligga på listan över vissa sökord eller branscher desto mer får de betala. Enkelt förklarat.
Så om ni inte listat ut det redan eller tittade på miniatyrbilden så sålde jag en annons idag! En annons för 1800 NOK till en gubbe med ett portföretag. Om man säger så så flörtade jag nog mig fram till det säljet för det var nog inget perfekt samtal. Vi nya ska lyssna på mitt första säljande samtal imorgon och analysera det. Kommer nog skämas lite för min dåliga säljteknik och smålänska dialekt, att höra sig själv prata är oerhört jobbigt, tycker jag. Men jag sålde!
Pga. säljet fick jag ännu en flaska vin. Jag fick en i fredags också för att jag ringt flest samtal under den tiden vi ringde i fredags. Så nu har jag två flaskor vin! Jonathan fick in en orderbekräftelse från förra veckan idag vilket betyder att han också haft sitt första sälj idag. Så nu har vi tre flaskor ihop. :)



Kommentarer
Postat av: Anna

GRATTIS, GRATTIS!

2009-11-30 @ 18:52:43
Postat av: Äcka

Åh, grattis kompis :)

2009-11-30 @ 22:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0