Pinnekött och karamellpudding

Det har tagit hela dagen att ta igen sig från igår, men sen var det en ganska lång dag. 23 h lång för att vara exakt.
Började med jobb och som jag skrev i ett väldigt kort inlägg igår där vi ringde för första gången. Vi har egentligen bara gått igenom inledningen på samtalen och ringde endast för att bli lite mer bekväma på telefon och testa våra inledningar. Man kan nog säga att jag hade en helt ok första timme, ringde 11 samtal första timmen på telefon och de andra tre ringde 7, 8 respektive 0 samtal. Åter igen, duktighets-syndromet göds! Vann en flaska vin i vår lilla interna tävling.

Efter jobbet vid fyra var det dags att ta på partykläderna i jobbets källare, vi hade 1,5 timme på oss att byta om och göra oss iordning. Med tanke på att vi bor 25-30 minuter från jobbet så hade vi en halvtimme på oss om vi hade åkt hem emellan och det kändes inte som ett alternativ.
Vi åkte till Oslo för att äta norskt julbord, det fanns lax precis som hemma men annars var det nog inte något som var likt. Där fanns lite allt möjligt som pinnekött, pannkakor, tre sorters lax, potatis, såser, lamm osv. Riktigt gott men det svenska är bättre.
Öppen bar och sen blev det dans, en riktigt lyckad kväll. Jag har inte haft så roligt på länge och de tjejer som jobbar på företaget är hur härliga som helst. Tog inte med mig kamera, missade den i allt stök men jag lånade en bild av Heidi från Facebook.
Kvällen slutade klockan ett och då skulle vi ta oss hem från Oslo, problemet var bara att vi inte visste var vi var. Chefen som vi haft mestadels på introkursen, Ståle, skulle också till Ski precis som 15 andra, inkl. oss tre. Så han fixade taxi som tog oss till Ski och så var det bara att ta bussen därifrån och hem till Vestby. Bara och bara, när vi kom till Ski var klockan tre så vi satte oss i bilen och väntade (vi körde till Ski på morgonen för att hämta bilen idag). Bussen gick kl. 04,30 så på hade vi 1,5 h på oss för att göra ingenting och bara vilja komma hem. Hem kom vi tillslut, efter en bussresa som kostade 100 kr/person för 3 mil och två bröder på bussen som bråkade riktigt ordentligt. Båda fulla, den ena aggressiv och den andra ledsen för att den första var aggresiv. Obehagligt att sitta utan att veta om man ska försöka hjälpa till eller bara låtsas som ingenting. Vi gick i alla fall från stationen hem till lägenheten, en promenad på 40 minuter var bra för tillnyktrandet.

Så upp klockan 06,30 igår morse och somnade klockan 05,30 i morse. 23 härliga timmar och jag tror att jag har hittat lite nya vänner att ha roligt med på jobbet!

Idag har jag adventspyntat klart, nu har vi hyacinter, fyra adventsljus och lite små juldekorationer. Här är så mysigt. Bilder kommer i morgon när jag laddat kameran. Nu blev det ett alldeles för långt inlägg men en lång dag kräver ett långt inlägg. ;)

Heidi, Jonathan, Minna och jag. Glada och lite onyktra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0