80⁰ från varmvattnet

(Bild från adlibris.se)

Har haft en seg mysdag idag och läst ut en av alla böcker jag tog med mig hemifrån, 80⁰ från varmvattnet av Karin Alfredsson. Handlar kort om svenska läkaren Ellen Elg som har ett uppdrag i Afrika. Det blir många inslag av den afrikanska vardagen och framför allt kvinnornas vardag med sex, kvinnoförtryck och dödsfall. En väldigt gripande bok som till en början är mystisk och nästan lite av en faktahistoria. Men ju länge man kommer i boken desto mer spännande blir det. Släppte inte boken alls när det var ca 100 sidor kvar. Jag blev nästan överraskad av spänningen i slutet, upplösningen var inte väntad. Härligt med en bok som verkligen är oförutsigbar.
Mamma, jag tar med denna hem till dig! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman! det tycker jag att du verkligen ska göra. Den låter som att det är en bok för mig. Vi ses snart, längtar efter dig. Kram mamma

2009-10-18 @ 11:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0