Blåst på min första lön

Ni vet när man ska börja på ett nytt jobb i Sverige så har man något som kallas upplärning och att man provjobbar en dag för att komma in i rutiner osv. För den/de dagarna får man som regel betalt i Sverige. Men så funkar det tydligen inte här! Lite lagom irriterad efter att min nya chef idag skulle visa var man skrev in sina tider så att de visste vad de skulle betala ut i lön. Jag tänkte lite duktigt i mitt huvud att det är ju ok, jag fick ju lära mig det i fredags när jag jobbade två timmar och har redan skrivit upp det. Hon tittade på mig och sa att nej men upplärningen får du ikke betalt for.
Surt är bara förnamnet. Inte för att de timmarna jag jobbat (7 h totalt) är hela världen men det känns som en principsak. Jag har ju jobbat idag också, svarat i telefon, hjälpt lite kunder osv. men det är en del av min träning! Pytsan, alla säger att Norge har så bra förmånen men nej, Sverige-Norge 1-0!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0