Dag ett på nya jobbet


Jag har hört att det aldrig blir som man tänkt sig och det stämmer verkligen in idag. Kom till Spenst 5 i. Mhm, jag var inte sen! Jag har börjat bli bättre och så ska det förbli, mitt tidsoptimistiska liv ska snart vara ett minne blott! :)
Till saken, jag skulle delat ut scheman och informationslappar på Rema 1000. Spenst ska ha öppet hus nästa vecka så det var pga. av det. Men det hade blivit dubbelbokning och den tjejen jag skulle stått med på Rema 1000 skulle också stå i receptionen. Det blev därmed att jag också stod i receptionen i två timmar. En mjukstart som var väldigt uppskattad av lilla mig. Det är ganska mycket att hålla koll på känns det som men det ska nog inte vara några problem. Nästa jobbdag är tisdag (på norska tirsdag) då blir mer rutiner.

När jag var där ringde de från Pieces också, det jobbet fick jag inte. Hon tyckte att jag var överkvalificerad och sa att de hellre velat ha mig på en heltid men inte hade någon för tillfället. Däremot ska det öppna en helt ny Pieces-butik i Fredrikshavn och hon tyckte att jag skulle söka jobb där som butikschef. Det känns ju bra att de verkade gilla mig och rekomenderade mig vidare men Fredrikshavn? Det är en timme med bil och ska man åka tåg tar det också en timme plus att man får byta tåg flera gånger. Inte så sugen på det. H&M skulle ringt innan klockan fyra och har fortfarande inte gjort det så jag fick nog inte det jobbet heller. Synd, hade hoppats på det för nu är vi tillbaka från början...

Långt inlägg, jag vet. :) Men nu är det snart slut. Ikväll blir det tacos och förhoppningsvis kan vi tanka ner Idol efter det sänts på tv. Hade gärna varit hemma i Ljungby och gått på hockey. Känns som en sån dag idag, en hockeydag.

Ha en mysig kväll. Jag kommer nog tillbaka innan kvällen är slut. ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker att du ska söka detta. Det är en fjäder i hatten att bli tillfrågad. Satsa du har inget att förlora :):)

2009-10-18 @ 11:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0