Dreams of a land far, far away

Jag hade en riktigt rolig dröm i natt och vanligtvis kommer jag inte ihåg så många detaljer, men det gör jag idag. Hör här;
Alla vi tjejer var i någon storstad vid vattnet och hade väl någon typ av tjejhelg då det skulle vara alpina tävlingar i en stor snölokal. De åkte alltså skidor på hösten inomhus när det inte var någon snö ute. Men det var ingen vanlig tävling, det handlade om att få så mycket poäng som möjligt när skidåkarna först skulle sjunga en av sina största hits (?!). Anja Persson var först ut och jag kommer ihåg att jag tänkte Men hon har väl inte spelat in någon musik?. Men jo, det hade hon. Men sen kom nästa tävlande och helt plötsligt var Äcka borta. Då skulle hon upp och tävla med ingen mindre än Björn Skifs. Haha, helt tokigt. Och han var inte sitt 2009-själv utan han kom direkt från 80-talet och hade en väldigt snygg mintgrön skiddress.
I alla fall, när tävlingarna var slut skulle vi äta och valde en pizzeria. Där var inte fint nog enligt oss så vi tog med oss tallrikar, bestick och glas och satte oss på restaurangen tvärt över som verkligen inte sålde slabbig pizza. Då försvann Äcka igen och sa att hon bara skulle gå in och kolla en sak. Ut kommer hon med ägaren som verkade bekant och då säger Jennie att vi har inte köpt något här men vi sitter här ändå, hoppas det är ok.
Vi andra blev knäpptysta, tittade ner i bordet och skämdes. Men han säger att det är ok och frågar vad vi äter. Då visar det sig att Äckas pappa äger restaurangen och vi kan äta i lugn och ro.
Så, ätit färdigt har vi gjort, och skämt ut oss, när vi går til stationen för att åka hem. Då är mamma, Mia, Ulla och Maria där och väntar på att också åka hem. Helt plötsligt börjar Mia dansa och alla andra på stationen följer med. Jag sprang runt med kamera och tog kort, och det var ingen liten station. Tänk Stockholm i rusningstrafik! Haha, helt galet. Sen åkte vi till stugan i Halmstad för mellanlandning och tillslut vaknade jag. Känns som att det var tur, vem vet var vi hade hamnat!

Japp, långt inlägg, lång dröm! Nu ska jag göra mig i ordning och sen ska jag åka till Ski och sälja skiten ur Accessorize och se till att skaffa mig ett jobb. Måste bara komma på hur jag ska leva upp till alla bra saker jag sa igår, det kan ju inte bli värre än det redan är. Kan berätta det vid ett senare tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0