Hektisk vecka

Idag ska jag inte göra någonting (förutom att städa lite) för nu ska jag stanna upp och försöka komma på vart denna vecka tagit vägen...

I måndags sov jag och pappa länge eftersom att vi kom tillbaka till Vestby kl. 01,30 efter att jag hämtat husnyckel hos hyresvärdens mamma. Kom på att jag inte hade någon nyckel med mig när vi kört ca 30 min i Norge. Haha, så kan det gå men det löste sig bra. Jag visade Vestby för pappa vilket gick fort och på eftermiddagen åkte han hem igen. Lite sorgset och stå vid fönstret och se honom gå mot bilen...

Tisdag var första ensamma jobbdagen på Spenst, ja min chef hjälpte mig att stänga men annars var jag nästan ensam det gick toppen men tog lite tid. Hon har en förmåga att överförklara allting precis som att man inte förstår. Haha, men då gick den dagen bort, jobbade mellan 15-22 och på förmiddagen gjorde vi verkligen ingenting.

Onsdag jobbade jag helt själv, skulle stänga själv och då fuckar kassan upp, det fattades exakt 799:-. Exakt 799:- som Eric betalade för sitt medemskap där när ingen mer än jag jobbade. Eftersom att det slagits in på kontant och det stod kontant på Erics kvitto så hade jag ju lika gärna kunnat ta pengarna (vilket jag verkligen inte gjorde!!). Kaos alltså, ingen lyckad första stängning om de tror att man stuligt pengar men de trodde nog inte det för ingen ifrågasatte mig. Skönt!

Igår var Eric och Jonathans första dag på nya jobbet och när de började kl. 9,00 körde de mig till gymmet så att jag kunde träna och skriva anställningskontrakt och sen skulle jag gå hem. Men när jag stod där ringde min chef och sa att hennes dotter var sjuk och undrade om jag kunde täcka hennes tid i receptionen så det blev ingen träning där utan jobb mellan 9-15 istället. :) Efter jobbet tränade jag och sen skulle jag gå hem. Skulle jag gått vägen där man kör hade det tagit dar innan jag kom fram (ok, men bara nästan). Så jag litade på mitt lokalsinne och började traska. Det kändes som origenteringen i skolan när man springer runt i skogen i panik bara det att jag inte ens hade någon karta! Puh, det tog sin lilla tid men sen var jag framme, att gå efter magkänslan var bra men det tar 35 min från "centrum" och hem till oss. Jobbade på kvällen också mellan 17,45-20,00 för att jag skulle passa medlemmarnas barn medan de tränar men det kom inte en enda unge på två timmar så jag stod i receptionen med en supertrevlig tjej istället. Det var skönt att prata lite längre med någon annan än bara Eric och Jonathan för det måste jag säga att jag saknar mest nu. De spontana fikaträffarna, promenaderna eller när någon mysig en kommer och hälsar på mig på Roddys 2 för att de ska fördriva tid på stan. De dagarna och de vännerna saknar jag nu!!

Så alltså idag ska jag inte göra något mer än att ligga i soffan och mysa, nu blir det Svenska Hollywoodfruar-maraton från tv3.se/play.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0