En jävellång arbetsdag

Denna vecka har jag jobbat 9-22 varje dag förutom fredag. Då var det 9-20. Är egentligen trött som tusan men ikväll ska vi ut för att kompensera förra helgens ickedansande. Nu ska vi verkligen hitta en klubb vi kan gå till om vi får fler Ljungby-besök någon gång. Haha.

Har en del saker som hänt denna veckan som varit underbart härliga, hör på detta.
Har jobbat med en utländsk dam som är lite mer än ett huvud kortare än jag. Hon är hur härlig som helst och i fredags kom hon fram med en bekymrad min och frågade Sarah, hur är det med dig idag?. Jag svarade att Jo, det är bra men jag är ju lite trött. Då la hon huvudet på sne, log och sa Jag ser det i ditt ansikte, men snart är det helg. Sen rekommenderade hon mig att badda gurkvatten i ansiket. Det var renande och uppiggande sa hon. Men jag som var sminkade tackade artigt nej.

59-åriga Arnhild satte 35-årig Odd på plats på jobbet också. Odd klagade över att en försäljare frågat om hans ålder. Han tyckte det var oartigt och speciellt om han varit en dame. Arnhild ifrpgasatte honom flera gånger men fick inget bra svar. Tillslut sa hon Men Odd, antingen så har du den ålderna du har eller så är du död och om jag får välja så blir jag hellre äldre. Sen kan man säga att den diskussionen var slut och kvar satt en snopen Odd.

Lite av min 5 dagar långa arbetsdag. Ja, det är så det känns som att denna vecka varit en lång arbetsdag. Men nu är den slut och jag börjat slutet på denna vecka med Sverige-shopping och det bästa Skypesamtalet i historien. Det ni! ;)


För en vecka sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0