AlmRock, vilken glädje!

Igår var det dags, jag skulle få se AlmRock. Musikalen om Ljungby som sattes upp första gången för 24 år sedan och nu görs för andra gången. Trots att jag inte var med då på 80-talet och såg hur det gick till på raggarparkeringen kändes det väldigt aktuellt, bara kläderna är annorlunda även om en del av kläderna har kommit tillbaka. Haha. Men, blev det då ett godkännt betyg? Hell yeah är svaret på den frågan. Jag är imponerad av att dessa glada, härliga amatörer lyckats sätta upp något så bra och gripande. Det jag minns bäst är nog en replik angående de stökiga ungdomarnas föräldrar som inte har koll på sina barn; De är där skilda människor träffar dem som borde vara det! Haha, det var så klockrent! Och Sofia Eklunds solo som gav en riktig wow-känsla, hon var så vacker.
Lyckades inte få något bra kort på just den dansen men annars hann jag nog få med 200 kort. Det märks också tydligt att det är dansen jag njöt av mest, då åkte kameran upp av automatik. Men jag bannade mig själv för att jag inte lärt mig kameran bättre. Jag lyckades ändå få några bra kort trots den bristen. Så titta och njut på min lilla AlmRock-bildbomb, det gjorde jag!












Ps. Lina, en-av-världens-två-bästa-Karlssons, du var helt klart mitt favoritmotiv. Blev helt underbart glad av ditt smittsamma leende!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0