Nässköljning och välfärdspermission

I torsdags kände jag hur det började komma, halsont och förkylning. I fredags blev det inte mycket bättre och igår när jag vaknade skulle jag egentligen inte gått till jobbet. Började jobba klockan halv åtta och då är det inte många som kommit dit, vilket betydde då att jag inte visste vem jag kunde ringa för att sjukanmäla mig. Gick alltså till jobbet och öppnade varuutlämningen för att sen ringa och säga att jag inte kunde jobba längre. Feber, huvudvärk, hosta, en näsa som snorade och ögon som rann passade sig inte på jobbet kom jag fram till. Smart eller hur?!
Men reglerna säger att om man kommit till jobbet måste man jobba halva dagen för att få betalt över huvudtaget. Snål och envis som jag är, eller var just då, jobbade jag mina fyra timmar och fick sen gå hem med fullt betalt.

Sedan dess har det varit ipren, sömn och nässköljning som gäller. Lite marathon på friidrotts-EM växlat med Beverly Hills och Photoshop-guider har jag också här. Men det värsta är inte att jag är sjuk utan att jag faktiskt är sugen på att träna! Har inte varit det på hur länge som helst, men nu när jag inte får då kommer det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0