FÖRSTA

Jag tycker det är så härligt när man gör något för första gången. Känns som att även om man inte är gammal, är ju faktiskt bara 21, så har man hunnit med så många första! Första gången man var hemma själv, första gången man körde bil, första gången man skulle betala hyra för en egen lägenhet osv. Det är skönt för jag blir så stolt när jag vågar försöka.
Vad har orsakat denna sinnesfrid tänker ni säkert då och detta kommer låta löjligt men alla dessa tankar kommer från att jag för första gången handlat på Ebay. Ingen jättenyhet för många men att beställa från andra sidan jorden känns inte samma sak som att beställa saker från 50 mil bort inom Sverige. Har köpt nya skor jag ska ha på jobbet, Reebok EasyTone. Jag och Jenna stod en dag och inspekterade dessa skor på VUF2 men de kostar cirka 1200 kronor hemma. Så jag tog steget och tänkte spara pengar på Ebay. För $96,26 inklusive frakt kommer de hem till Ljungby. Inte säkert att jag får dem under tiden jag är hemma men det finns alltid sätt att få upp saker på. För er som inte vet hur mycket $96,26 är (jag hade ingen aning, valuta.se räddade mig) så är det cirka 660 kr. I princip halva priset alltså. Det gäller bara att jag inte får någon tullavgift eller att de inte skulle komma alls, då är det inte så billigt längre. Hm, tänkte kanske inte på det eller?




Kommentarer
Postat av: Elin Johansson

Om du vill att de inte ska tillkomma någon oväntad tullavgift så kan du maila och säga att du inte vill ha kvittot med i paketet. nackdelen är att de inte går att skicka tillbaka. Tips, tips!

2010-12-20 @ 22:26:04
URL: http://photoaddiction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0