LUCIA


Dagen till ära gick jag upp tidigt, tog mitt täcke och la mig i soffan för att mysa framför Svt's luciatåg. Även om jag inte börjar förrän fyra var det klart värt att gå upp klockan sju för att se detta mysiga. Att jag sedan somnade i soffan och sov till klockan tio behöver vi ju inte tänka på. Haha.
Efter det stack jag faktiskt till Oslo City för att köpa en liten luciaklapp till mig själv, en stektermometer. Inte för att jag ska steka något utan för att jag lyckades bränna min första sats med lakritskola igår. Så nu har jag gjort en ny sats med termometer och det är ju sååå mycket enklare än med kulprov. Slutsatsen av detta; kulprov ut och stektermometer in!


Hett tips, termometer från Claes Olsson 129 kr

Kommentarer
Postat av: anna

vilken underbart vacker lucia Norge har i år!!!

Kram

2010-12-13 @ 18:33:52
Postat av: kusin emelie :)

kul att läsa din blogg och vilken fin lucia :) <3

2010-12-13 @ 21:41:29
Postat av: Anonym

Brukar du lägga till någon ingrediens eller ta bort något när du bakar lussebullarna? =)

2010-12-16 @ 01:57:30
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0