Snakke norsk

Har precis kommit hem från ett EasyLife-möte på Spenst. Måste säga att för var gång jag lyssnar på informationen blir jag mer och mer övertygad om att det är ett bra koncept. Har varit emot det från början med tanke på att man går på måltidsersättning en period men det är en sådan lite del. Kursen håller på i sex månader och det är bara i början man dricker pulversoppor. Den grundläggande delen är att ändra vanor och sin livsstil. Så jag tycker det verkar vara en bra grej, dyrt men bra.

Kom på en kul sak med mig själv idag, jag ändrar vissa ord till norska nu när jag har bott här ett tag. Jag säger till exempel skjønner istället för förstår, sån istället för så, vann iställer för vatten och tredemølla istället för löpband och så vidare. Det synes jeg er litt morsomt. ;)

Vid halv tolv ska jag hämta Eric på jobbet så nu gäller det att underhålla sig på bästa sätt, jag ska spela sims! Kalla mig tönt men jag har i alla fall kul när jag är det. Haha.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hoppas verkligen inte att du ska gå på detta! Dina norska ord är kul.

//Mamma

2010-02-05 @ 10:39:42
Postat av: Maja

Det blir lätt så när man har bott här ett tag. En del ord blir så vanliga att man ibland glömmer bort vad det heter på svenska bara för att man är så inne i det norska tänkandet.

2010-02-05 @ 11:02:41
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0