Hela Vestby i kö!

Nu har jag äntligen kommit hem igen! Åkte med killarna till jobbet idag för att kunna ta bilen till mitt eget jobb vid tre. I vanliga fall skulle det ta ca 15 minuter och sen skulle jag vara hemma igen, men inte idag. Några hundra meter (jag är så dålig på avstånd!) innan man svänger av till lagerområdet tog det tvärstopp och alla som skulle till ASKO eller något annat lager fick snällt stå och vänta. Det kom en brandbil och efter ett tag en bärgare så vi kom ganska snart fram till att det varit en bilolycka längre fram.
Det hade inte varit mer att göra än att vänta så bilen slogs av och det blev kallt som faaaan! Termometern i bilen visade att det var -23 grader ute. När bilen lite senare skulle sättas på för att det skulle bli varmare hände ingenting. Lite hostande och så dog bilen gång på gång. Ganska komiskt nu i efterhand men inte just då, eftersom att vi var tvugna att få igång bilen och det inte såg ut som att det skulle röra på sig gick Eric och Jonathan fram till bilen framför och frågade snällt om vi inte kunde få lite hjälp. Startkablar har Eric i bilen så det enda som behövde göras var att vända på hans bil och sen skulle det vara klart.
Så enkelt gick det inte. Det var en svensk i kostym och fin rock som klev ur, han pratade tydligen som om han var otroligt viktig han skulle ju faktiskt på möte och hade egentligen inte tid. Men efter ett tag när killarna visat hundögonen och fått mannen att känna sig dålig om han inte hjälpte till vändes hans bil och allt skulle ordna sig. Då kommer nästa problem, de hittar inte batteriet. Jag vet hur dumt det låter, men ingen av de tre kunde se det och mannen hade bara lånat bilen. Plus att han redan var sen och de väntade på honom på mötet (big deal, han kom ju ändå ingenstans).
Så de gav upp och han vände tillbaka bilen. Killarna gick till bilen framför och ut steg en norrman ur en arbetsbil som så gärna hjälpte till. Problemet var löst! :)

Pratet började om hur viktig den svenska mannen han tyckte att han var och Jonathan konstaterade än en gång att han inte gillar folk som hela tiden sitter på konferens, tittar på grafer och inte kommer fram till något! Haha, det är allt man gör på en konferens. ;)

Så äntligen sitter jag i soffan med min frukost och ett avsnitt av Biggest Loser, de börjar bli små nu! Förstår inte varför men alltid när jag tittar på program som det sitter jag och äter. Hm, fritt fram för tolkningar på det... :)




Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att man inte har kostym.....

2010-01-08 @ 12:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0