Hur skaffar man nya vänner?

Förra helgen tittade vi på en film som heter I love you man. Det är en komedi om en kille som ska gifta sig men inte har några vänner. För att vara "normal" och ha en best man på bröllopet ska han hitta en ny bästa vän. Jag sympatiserar verkligen med denna killen, det är fan inte lätt att hitta nya vänner. Filmen är riktigt rolig så den rekommenderar jag verkligen.
Vi har bott här i fyra måndader nu (!) och jag börjar verkligen lida av att inte ha en tjej att prata med! Så uppdrag hitta en ny vän är igång sedan jag vaknade i morse och kände att nu får det fan hända något!
Så kommer jag till jobbet och öppnar, dammsuger och fixar lite. Efter ett tag kommer det in en svensk tjej som jag ha sett på gymmet innan och hon vill säga upp sitt medlemskap. Det visar sig att hon har varit här sedan oktober, bor med sin pojkvän och fyra killar till och är här för att jobba ihop pengar till en resa. Någon som känner igen det, jag gör! Haha, så komiskt att vi träffades nu när hon snart ska åka hem, vi skrattade och sa att vi har en och en halv månad på oss att umgås och kanske dra ihop en fest.

Det brukar heta att man hittar det man letar efter om man slutar leta men inte denna gång! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0