Normalt?

Normalt sett sitter jag inte med datorn på jobbet. Men normalt sett jobbar jag inte helger heller. Normalt sett finns det alltid något att göra. Och normalt sett är det fler än tre personer som är och tränar om det inte är 10 min innan stängning.
Men idag är ingen normal helgdag utan jag sitter på Spenst kontor innanför receptionen och gör mitt jobb. Finns till hands för medlemmar som ringer, medlemmar som kommer in och frågar om saker, jag städar lite och fördriver framför allt tid. Haha, så i vanliga fall har jag inte med mig datorn till jobbet men något måste få tiden att gå.

Denna dag började inte så bra. Eller jo den startade jättebra, vaknade 1,5 timme innan jag började jobba och snoozmyste med Eric en stund. Sen blev det helt plötsligt brått. Eric jobbar mellan klockan 12-20 idag och jag 10-17. Anton och Jonathan skulle skjutsa mig till jobbet och sen skulle de till Nordby och handla. Jag var tvungen att köpa lunch på REMA och hade 5 min kvar till klockan var 10. Allt hyfsat frid och fröjd även om jag sprang genom butiken, kommer till kassan och kommer på att FAAAN min nyckel till Spenst sitter i nyckelbandet som också har bilnyckeln som sitter i bilen som killarna kör till Nordby, alltså E6 mot Sveige. FAAAN igen! Det ska tilläggas att jag inte hade några pengar på mobilen, så jag fick tanka mobilen och springa till Spenst och nu var jag ju sen.
Där stod det medlemmar och väntade, bara två men ändå sååå pinsamt att komma sent. Ringde Jonathan och sa att de måste vända, haha hur vänder man bara sådär enkelt på motorvägen?! Såg en tjej inne på Beauty Sentret som ligger mitt emot receptionen, ringde till henne hon öppnade bakvägen. Sen kom Jonathan springande med nycklen, de hade inte kommit längre än till posten i Vestby 50 m bort. Haha, vilken morgon!

När jag sen kom in på jobbet var datorn med medlemsregistret avstängd vilket betyder ingen musik och ingen kortläsare för att kontrollera att det bara är medlemmar som tränar. När datorn sattes igång funkade ingenting, helt död! Öoh! Såg också ett kassauppgjör från kvällen innan som hade strulat. Det fattades 898 kr och killen som jobbade igår visste inte hur han skulle lösa det. Haha, och det skulle jag fixa.

Som sagt ingen jättebra start men nu är jag i fas och allt är löst. Jag ska nog ta mig lite lunch tror jag. En Rett i koppen spagetti carbonara och en banan eller två. Mumma! :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0