Om jag inte kan styra...

Har fått lite utbrott titt som tätt sedan vi kom tillbaka. Utbrott på så onödiga saker som om det står disk på diskbänken, att det ligger tomma toapappersrullar i badrummet trots att papperskorgen är precis vid toaletten, att xbox-dosorna ligger på soffbordet och att glas står kvar på soffbordet under natten. Men det känns som att det inte händer något om jag inte blir förbannad.
Det är så irriterande och tar så mycket energi men jag har funderat lite, och detta blir djupt. Jobben jag sökt kan jag inte göra något åt mer än att hoppas, ska nästa vecka ringa till företagen för att visa att jag är intresserad men vad mer kan jag göra? I och med att jag inte har något helttidsjobb nu kommer det inte bli stora pengar på kontot och då kan jag inte spara något som jag hade tänkt mig. Jag tror därför att jag blir så irriterad över alla småsaker för det är saker jag kan styra över. Blir jag förbannad och säger ifrån så händer det saker. Jag har helt enkelt för mycket tid att fundera på skitsaker på.
Så nu ska jag göra något, pyssla, scrapbooka eller vad som helst. Det enda jag inte ska göra är att plocka undan efter killarna för det kan de göra själva, jag är inte här för att mamma dem!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman! Det låter verkligen som att du behöver något annat att tänka på. Det är ju på poppis nu att lära sig sticka. Jag skall kolla om jag hittar något enkelt mönster, garn och stickor till dig, kommer på posten. Eller det är kanske vad du vill göra?

2010-01-08 @ 12:35:52
Postat av: Frida

Rätta takter! Du ser ett problem, och du löser det :D Coachen känner sig inte behövd och är faktiskt glad för det! Jag är i Karlstad nu, blandade känslor! Skönt att komma sitt sin rutin och sina saker men det känns alltid lika knas att lämna de underbara människorna i Ljungbystaden! Kram kram!!

2010-01-09 @ 14:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0