Spöken ser du bäst i ögonvrån


Denna bil har stått på samma ställe på den gemensamma parkeringen sedan vi åkte tillbaka efter jul. Som ni kanske förstår har den inte rört sig så mycket. Anledningen till att jag har med den är för att förklara hur jag kännt mig denna vecka. Alltså som en bil täckt med minst fyra veckors snö!

Har jobbat på ASKOs personalmatsal i disken denna vecka mellan klockan 7-15, och nu är jag helt slut! Tyvärr är inte veckan det eftersom att jag ska jobba på Spenst lördag och söndag. Äh, jag ska inte klaga. Är tvärt om glad att jag fått jobba denna vecka men det blev lite mycket på en gång. Har stått hela veckan vid diskmaskinen och kommit på fyndiga små inlägg jag skulle skriva här men när jag väl kom hem har jag inte orkat göra mer än att få på mig mjukisar och ta mig till soffan. Så här kommer en snabb resumé av veckan i bilder och text.




Har fått dille på chocolate chip muffins, det är sjukt enkla att göra och riktigt goda! Lägger upp receptet någon dag. Så muffins har det blivit två gånger den senase veckan. Dessa formar i silicon kan jag rekommendera också. Fick de i julklapp av Sunnerbo 28 och blev väldigt glad. Så glad att jag funderar på att köpa en paket till, eller kanske be en liten mamma göra det åt mig. *blink blink*




Detta har varit min lunch nu i fyra dagar, ser på bilden att den inte ser lika god ut som den är. Men jag har haft tur och fått frukost och lunch på jobbet varje dag. Inte någon dålig lunch heller utan en salladsbar to die for och olika varma rätter varje dag.




Idag gick jag hem från jobbet, tar ca en timme. Det var en svettig tur kan jag säga. Tre dagars nysnö som inte är bortskottat utan bara löst packad av bilspår och så tror man att det inte ska vara några problem att gå men man bara glider omkring. Var ganska trött i benen och började bli hungrig, alltså lite småsur. Då såg jag något som gjorde mig glad. En liten kille, åtta år kanske, skulle hem från skolan men tog inte cykel eller buss utan längdskidor. Sånt gör mig glad, så oväntat och ett sånt roligt sätt att ta sig hem på.

Nu blir det sängen, en timme för sent, för klockan ringer vid sex imon. Usch så tidigt!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken vecka du haft. Men det ger klirr i kassan:)

Visst fixar jag formarna, bara jag får veta av 28:an vad de är inköpta, jag kollar. Ha en skön helg. Kram

ps, vill ha receptet.

2010-01-22 @ 07:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0