Flyttplanerare

Även om det är lång tid kvar tills vi ska flytta så börjar det bli dags att tänka på möbler. Den nya lägenheten blir troligtvis inte möblerad. Vi har inte hittat någon speciell ännu men bestämde oss för att det kan vara bra att lägga några tusen på att köpa möbler som vi kan behålla och då få lägre hyra än att betala kanske 2 000 kr mer för en möblerad lägenhet. De 2 000 kr/månad får man ganska mycket möbler för. Speciellt om man jobbar på Ikea och har koll på alla deras kampanjer och erbjudande. Idag ska vi faktiskt dit och köpa det första till nya lägenheten. Det är nämligen halva priset på alla Malmsängar idag. Vilket blir ca 750 kr. Plus att jag har 15 % rabatt på det. Sen om ett tag så har de 30 % på alla nattbord. Vi har alltså pengar att spara här, plus att om vi köper lite möbler i taget blir det inte så mycket när man väl flyttar sen.
Och lugn nu alla mammor och pappor, skulle det vara att vi hittar en lägenhet när vi inte får in det vi köpt på Ikea kan man alltid byta. Tro mig, jag vet hur det funkar och har en plan, tajmad och klar in i minsta detalj! ;)

Har redan varit på jobbet en gång idag dock, trots att jag är ledig. Det var personaltävlig där man kunde vinna presentkort hos Apollo på 5 000 kr. Lätt värt ett besök om man hade vunnit. Nu gjorde jag inte det men det var ju kul att glädjas åt de tre som faktiskt vann. Jättekul verkligen! Haha.


Malmsäng i vitlaserad ek kommer snart finnas hemma hos oss. I en kartong i källaren till att börja med i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0