Converse i maskinen

Sitter och försöker fördriva 15 minuter vid datorn medan mina converse drar åt sig en massa galltvål. De ligger i tvättmaskinen och bara väntar på att bli som nya igen. Eftersom att vi ska vara i en lada på midsommar så känner jag att de högklackade skorna inte riktigt passar in och mina converse såg ut som att de blivit dragna i koskit! Kankse inte riktigt så illa men de var verkligen inte rena efter användning en hel vinter.
Har googlat fram en massa info om hur det ska utföras och speciellt ut man inte ska göra. Nu tar jag chansen och tvättar dem indränkta i galltvål, 40 grader utan centrifugering. I en tvättpåse bredvid ligger ett par snören för att de inte ska bli missfärgade av öljetterna. Håll tummarna med mig!


Innan tvätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0