Val på Facebook

Skulle skriva ett inlägg om hur härligt jag haft det denna vecka och lägga upp bilder från nya kameran osv. Körde min vanliga rutin, Spotify, Facebook och sen bloggen. På Facebook hittade jag via en statusuppdatering att någon hade "röstat i Riksdagsvalet 2010 på facebook". Blev nyfiken och klickade mig vidare för att komma till en sida där man själv skulle fylla i vad man ska rösta på till hösten. När jag valt parti kom jag till sidan för att se resultatet på denna lilla undersökning och det var inte kul!


Ok, alla ska självklart få rösta på vad de vill men detta gillar jag inte riktigt. Som vi pratade om igår, hur många röstar egentligen på Sverigedemokraterna för deras slående miljöpolitik? Var faktiskt inne på deras hemsida eftersom att jag egentligen inte känner mig tillräcklig insatt för att ha en riktig åsikt om Sverigedemokraterna. Det första man ser i bannern är "Sverigedemokraterna Tryggt & Tradition". Bredvid står det "Ge oss Sverige tillbaka!".
Som sagt inte tillräckligt insatt för att kunna propagera mot dem men tillräckligt insatt för att reagera negativt på att 19,8 % av 47 822 Facebookanvändare (gamla eller unga, vem bryr sig) kan tänka sig att rösta på Sverigedemoraterna i riksdagsvalet i höst! Vad tycker du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0