370 snusdosor och 400 gram jordgubbar

Så ser vår kväll ut nu när vi kommit hem från jobbet. Eric har kommit över dosor som saknar etiketter ganska billigt. I och med det ligger de lösa i ICA-kassar så nu ska det bli stockar av det. Visst låter det som en härlig kvällsslyssla? :)

Jag däremot tröstar mig efter en sjukt seg dag med jordgubbar som var på extrapris på Spar. De är varken svenska eller norska men det ger jag tusan i. Efter min dag på jobbet så är jag värd det. Ska egentligen inte klaga eftersom att jag nu har ett jobb och tjänar pengar men nu gör jag det ändå. Vårt jobb går ut på att klargöra pallar och varor när de kommer från plocken så att vi sedan kan lasta de på lastbilar. Sedan i tisdags förra veckan har jag bara åkt runt på min truck och sammanställt pallar. Det är inte överdrivet mycket att göra och eftersom att vi är minst sju stycken som gör samma sak även om det bara är fyra butiker att sammanställa blir det ganska mycket dötid. Alltså är det lite överbamannat ibland. När det sedan ska lastas så har jag inte blivit tillfrågad om att lasta något på en vecka. Jag vägrar att tro att det beror på att jag är tjej men i fredags när det skulle delas ut uppgifter så blev alla runt fikabordet tillfrågade utom jag. Det stör mig och även om det inte har något med vartannat att göra så kan jag inte sluta tänka på det. Dags att ta för sig, vilket är lättare sagt än gjort! Tur att jag har mina jordgubbar nu och äntligen Mia Törnblom som lär mig att jag duger varje kväll innan det är dags att sova. Att man fått mysiga nyheter hemmifrån Ljungby idag hjälper också det kan jag lova!




Kommentarer
Postat av: anna

Åååå så nöjd man ser ut :) Hoppas det ordna sig för dig så att du får lite jobb tilldelat dig. Snart ses vi hemma.

2010-03-24 @ 22:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0