Guide: Nordby Shoppingcenter

Hej kompisar!
Nej, jag har inte glömt er jag lovar. Vårt internet har varit strypt i en vecka men nu är vi på linjen igen!

Idag har vi gjort en av våra regelbundna resor till den svenska gränsen. På det viset kan man handla mat billigare än i Norge och göra av med de pengar man sparat på annat som finns på detta gigantiska köpcenter. På någon av de norska tvkanalerna går det en serie som är inspirerad av femmans GeKås som handlar om norrmän som åker till Svinesund och handlar. Ni som då missar denna härliga (överdrift) tvserie får istället min guide till Nordby, häng med!


Det är alltid någon som blir klar långt innan de andra och får vänta. Idag var det Eric som tittade drömmande ut genom fönstret och Anton som gick runt i mjukisar för länge.


Jonathan stod för säkerheten och körde oss de 8 mil som är mellan oss och svenska gränsen. Idag hade vi snö när vi vaknade men det gick mer och mer över i regn.


Efter en timme i bil var det tre glada killar som fick sträcka på benen. Först på listan stod mat, grabbarna åt på Max och Sarah gick en våning upp och valde sushi som hon tog ner till Max och åt i rädsla att de skulle slänga ut henne. Eric var dock lite avundsjuk på Sarahs råa fisk och snodde tills sig några bitar.


Eftersom att vi sparar pengar på att handla i Sverige passade vi på att shoppa lite. I början gick det dåligt då det är svårt att koncentrera sig på både shopping och att prata i telefon samtidigt. Men när luren väl var av så blev det visst lite shopping i alla fall. Efter detta var det dags för huvudsysslan, mathandlandet.


En full kundvagn och nu var det dags att åka hem. Vi fick med oss en hel del, bl.a. svensk kycklingfilé för 129:-/2 kg, 5 liter sköljmedel 59:- och 10 krispiga tulpaner 49:-.


Något av det roligaste med dessa resor är att försöka trycka in allt i frysen och kylskåpet, det har en tendens att bli riktigt fullt!


Detta fick jag med mig hem också. Jeansshorts och boyfriend-jeans från H&M, temuggar med fat från Indiska och Chaisyrup hittade en lycklig Sarah inne på Nordby Supermarket. Tur att den är lika god varm som kall eftersom att den kallnat nu när jag suttit och skrivit detta ovanligt långa inlägg. (Klicka på bilderna för att göra dem större)

Så tack till er som ändå orkade er igenom hela inlägget, jag är impad! För att utvärdera dagen så måste det bästa vara att jag hann med att prata med lite underbara Ljungbybor som mamma, pappa, brorsan och Äcka. Ja, helt klart det bästa av allt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va härligt att se lite bilder på er!! Trodde nästan att de där norskarna hade tagit er till fånga och låst in er i en fabrik och tvingat er slava dygnet runt! Att inte blogga på så länge är inte schysst hördu du! Jag undrar, när serveras det en iskall chailatte på er framtida lyxbalkong?! Jag har schema fram till juni och vill plaaaaaanera :D

2010-03-21 @ 20:19:41
Postat av: Anonym

// Postat av Frida :)

2010-03-21 @ 20:20:40
Postat av: David

Ni ser ut att ha det fint:P vill se mer bilder på nya stället sen!

2010-03-22 @ 16:45:10
URL: http://daaveman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0