Sjukvårdsupplysningen släng er i väggen!

Nej då, det är toppen att det finns sjukvårdsupplysning men jag har en ännu bättre grej; en privat sjukjour! Jag gillar när mina vänner går och pluggar eller jobbar med saker som jag kan dra nytta av. Äcka med sina försäkringar, Frida med sina härliga självkänslatips (även om jag måste öva på att de ska gå in) från sin hälsocoachutbildning och så Elin som pluggar till sjuksköterska.
Och det är den blivande sjuksköterskan jag utnyttjat idag med ett diagnossms. Ett bra svar fick jag också; sjukskriv dig och åk hem till Ljungby för att bli ompysslad av mamma. Haha, det blir nog inte någon sjukskrivning men jag fick stränga order (nja, snarare vänliga tips men stränga order låter mer dramatiskt!) om att dricka varmt, inte dela handduk med andra, käka ipren och det värsta av allt, inga pussar! Det kan nämligen vara halsfluss på väg för mig om den andra sidan också svullnar upp och den har blivit öm nu.
Halsfluss är dock inget ovanligt för mig, en period var jag upp på sjukan med halsfluss titt som tätt så jag börjar känna igen symptomen.
Då är bara frågan, kan man gå och jobba med halsfluss? Kommer inte till lasarettet förrän till helgen om jag skulle behöva penicillin eftersom att jag inte vet hur det funkar med sjukhussytemet här. Plus att en sjukskrivning låter otroligt lockande! Haha, nej inte tänka så nu ska jag knapra ipren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0