Utforska ett norskt legesenter

Fick som råd av Elin att jag skulle låta halsflussen självläka och hade det inte varit så att jag ska hem denna helg så hade jag nog satt mig själv i karantän och frossat ut denna hemska infektion. Men som sagt så vill jag inte smitta ner alla där hemma och jag tror att de är tacksamma för det. Så, idag har jag ringt till Saglia Legesenter i Vestby för att få en tid för undersökning och lite medicin. I Norge funkar det så att alla vanligtvis har sin egen fastläkare och inte direkt går till vårdcentralen som vi gör hemma i Sverige (om jag förstått det rätt). Det betyder alltså att de som har sin fastläkare där givetvis får förtur och har bokat sin tid långt i förväg. Men som tur är har de läkarjour idag efter klockan fyra och jag blev lovad att få en tid om jag ringer tillbaka då. Så ikväll ska jag till ett norskt läkarkontor, det ska faktiskt bli lite spännande att jämföra med sjuksystemet hemma. Undrar bara vad det kan kosta?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0