En kursad dag

Igår bestämde jag, Äcka och Rikard att det var dags att vara aktiva idag och vi skulle besöka Xperimenthuset i Växjö. Men det visade sig att det stängde 2006. Vi var alltså fyra år försenade. Det blev istället en frukost på Roddys först för att planera dagen efter att vi besökt sjukan för att ta bort Rikards stygn. Lotten föll på Tropikcenter i Halmstad så vi drog dit. Först blev det ytterst lite shopping för att jag skulle ha några kläder i veckan, packade inte för en vecka när jag åkte i fredags. Sedan testade vi ett nytt matställe i Gina Tricots gamla lokaler. Det kan jag rekommendera, väldigt gott.
Tropikcenter nästa tänkte vi och åkte dit vid klockan tre. Gissa vad?! Jo, tror ni inte att Tropikcenter också lagt ner för ett bra tag sedan? Haha, vad gör barnen nu för tiden. När vi var små gick vi på både Tropikcenter och Xperimenthuset. I alla fall en gång på varje ställe genom alla år som liten. Nästa hopp blev minigolf i Tylösand. Tyvärr var det att hoppas på för mycket. Punch som har äventyrsgolfen skulle öppna den 21 maj, alltså till helgen.
Då gav vi upp tankarna på aktiviteter och åkte till Max för glass. Jag och Äcka fick hyffsade glassar även om det tog tid och vi fick be om både Dumlesås och mer Turkisk Peber. Rikard hade inte riktigt lika tur tyvärr. En lyxmilkshake som tog en jäkla tid och inte ens var god och dessutom en glass med konstig friterade äpplen och kolasås. Haha, inte mycker för hans 56 kronor där!
Vi passade också på att störa Rune och hänga på honom på lite grill hos några av hans klasskompisar. Tankarna låg på att ha lite fest där en lillördag men vi skippade efter mycket tvekan det och åkte hem efter ett tag.
Nu när jag varit hemma i ungefär en timme måste jag säga att dagen blivit otroligt lyckad. Det trots alla motgångar men de säger ju att trevligt sällskap gör allt och det måste stämma! Tack ska ni ha för att ni underhöll mig idag kompisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0