BUFFERT?

För ett tag sedan skrev jag att jag skulle börja spara och idag när jag kollade in mitt konto säger jag det igen! Det hade varit bra att ha en sådan där buffert som de alltid snackade om på studiebesök från banken när man gick i skolan. En buffert hade verkligen varit toppen just nu när Erics lilla bil behövde gå till doktorn. Eller kanske en tandförsäkring fast till bilen, det hade verkligen lönat sig nu.
Det är inte så farligt, vi är ju bara fattiga i två dagar eftersom att Eric får lön på fredag och jag får lön om två veckor. Plus att jag har lite deposition att få tillbaka från gamla lägenheten, mestadels går till bilen men ändå. Så är läget just nu, lite dystert men det blir bättre för jag har en halvfull låda med Ben&Jerry's i frysen. Tröstäta lite kanske? Det går i och för sig inte alls ihop med tanke på att mat kostar pengar. Haha, inte bra det vore bättre om man trösttränade. Det hade varit något!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0