GLÄDJE ÄR ATT KÄNNA LÄTTNAD

Idag har det i alla fall varit så! Vi har nämligen varit runt i Oslo och kollat på en egen lägenhet idag. Kollektiv i all ära men något eget kommer kännas bra. Totalt sett femte lägenheten vi kollat på föll vi pladask för. En tvåa på Carl Berner kommer snart att bli vårt hem. Den lättnaden som vi båda kände efter att hyresvärden ringde och berättade att han ville ha oss som hyresgäster var så skön. Ett stort problem mindre. Kolla här för att se annonsen.
Visst, den är dyr men det var också det enda negativa som vi skrev upp på plus- och minuslistan efteråt. På plussidan däremot skrev vi stor, strömmen är inkluderad (det hade annars lagt på en del på priset nu under vintern), vitvaror och tvättmaskin följer med, fräsh, centralt, jag kommer enkelt till jobbet, soffa finns kvar i lägenheten (inte snyggaste men bekväm och en kostnad mindre), tillräckligt stor garderob och en bod som ligger tvärs över korridoren där vi kan ställa städgrejer så slipper vi ha dem i lägenheten. Ja, ni förstår. Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst. Men det ska jag inte, kolla in bilderna istället.



(Lånade från finn.no)

Förutom detta har helgen varit underbar. I fredags stack vi ut på byen direkt efter jobbet och igår var jag i stan med Jessica, Marie och Karin. Drack kaffe på Aker Brygge, åt mat i parken, jag hittade gummitsövlar på Skopunkten för 199 kr och sen var vi hos Jessica på kvällen. Sov en stund i hennes soffa, sen blev det mat och film och då kom Eric också. En underbar helg med massa mys och skratt. Precis som det ska vara när man är ledig!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på dig, det märks när man läser ditt inlägg att du haft en härlig helg. Vi är så glada alla för er skulle här hemma. Lägenheten ser jättehärlig ut. Jag vill också komma och hälsa på igen bara så du vet. Kram mamma

2010-09-06 @ 18:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0