IKEA ÄR FÖR SVENSKT

Hade en kund på jobbet som muttrade lite om IKEAs ursprung. Konvensationen gick ungefär såhär:

Kunden, en man, kommer fram med ett papper på vad han ska hämta på lagret.
Jag - Skulle jag kunna få se ditt kvitto också?
Kunden - Kvitto? Jag har inget kvitto!
J - Jag måste har kvittot för att kunna lämna ut dina varor.
K - Men jag betalade i självbetjäningskassa och där får man inget kvitto.
J - Kvittot kommer efter din betalning gått igenom, precis under skärmen. Men om du missat ta det kan du hämta en kopia hos kassaansvarig som står mitt emot kassorna.
K - Så jag måste tillbaka till varuhuset för ett kvitto?!
J - Ja, tyvärr.
K (vänder sig om, suckar högt) - IKEA är alldeles för svenskt!

Vad han menade med det fick jag inte fram. Han hade ju i och för sig rätt eftersom att IKEA är från Sverige och många i kundservicen är svenskar. Efter ett tag kom hans fru tillbaka med kvittot som hon hämtat hos kassörskan. Hennes man som hade glömt ta kvittot när han betalade fick nog lite skit av henne. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0