SOMMAR, ÅH SOMMAR

Från mammas köksfönster en solig dag i juni förra året såg det ut så här. Då var läget helt annorlunda än nu. Jag hade aldrig haft semester på riktigt. Visst, ledigt från Roddys två veckor på en sommar utan betalt hade jag väl. Men det räknas inte som riktig semester när man fått semseterersättningen under hela året. Det är något visst med att vara ledig men ändå veta att man får betalt. Håller ni inte med?
Detta året ska jag i alla fall få semester på riktigt! Och jag är ganska nöjd med mina semesterveckor också. Hoppas bara att vädergudarna är på min sida så att jag kan ligga och päsa i Tylösand en massa. Så för er som vill umgås med mig, bocka av några dagar i veckorna 29, 32 och 33. Då ska det bli mys!
Nu ska jag däremot mysa ner mig under täcket. Märkte visst att klockan blivit över två. Tur att man inte börjar jobba förrän klockan elva i morgon. Endel har det bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0