EFFEKTIVT

Igår när jag kom hem låg jag och Eric och planerade vår resa. Ok, planera var väl kanske att ta i men vi kollade på kartan om vilka platser vi vill besöka. Sökte flygbiljetter och kollade vad bilhyra skulle gå på gjorde vi också. Det är så skönt att kunna ha ett mål nu. Visserligen är det inget nytt att vi vill härifrån för att resa men efter igår kväll känns det lite mer verkligt. Så det blir till att sätta upp budget och grejer denna vecka. Nu ska det sparas!
Dessutom har jag gjort något mer idag. Jag har googlat och läst om en massa hudterapeututbildningar. Fast det har mest gjort mig nojig. Den utbildning jag har siktat in mig på har en massa antagningsprov. Ett praktiskt och ett teoretiskt plus att de säkert ska ha intervju också. Intervju lär ju inte vara några problem men prov låter jobbigt. Känns som att man kanske ska plugga lite innan dessa antagningsprov. Men det behöver jag ju egentligen inte oroa mig för nu eftersom att det är mer än ett år tills det är aktuellt. Däremot har jag tänkt långsiktigt och idag ställt mig i bostadskö i Stockholm. Lika bra att vara tidigt ute med tanke på att det stod på hemsidan att de flesta som fick lägenhet under 2009 fick det efter 2-6 års köande. Så då är det på tiden känner jag!
Riktigt bra jobbat av mig idag tycker jag. Planera framtid och tänka långsiktigt, det är inte dåligt för att vara klockan halv elva en tisdagsförmiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0