EN NY FÖRSTA

Nu har jag kommit på bussen. Har av någon anledning haft en konstig känsla av att något kommer gå fel, något är glömt eller att jag skulle missa bussen. Det sista gjorde jag inte eftersom att den nu lämnar bussterminalen och jag sitter på. Kom däremot på att jag glömt min mobilladdare hemma så det blir lite kris, tror det kommer lösa sig ändå. Så nu har känslan släppt, skönt att komma på vad jag glömt så slipper jag oroa mig för det.
Skrev ett inlägg för några månader sen om att det är så kul med första, saker som händer för första gången som man inte varit med om innan. Det hände precis innan avresa nu. In på bussen kommer två män och kollar runt i bussen med misstänksamma blickar. Den ena av dem hade öronsnäcka med en skruvad sladd som de alltid har i spionfilmer och så kommer han fram till mig. Okej, det var väl kanske inte spännande som jag försöker få det att låta eftersom att de var från tullen och bara ställde frågor om var jag bodde, var jag skulle och om jag hade något att deklarera. Har aldrig hänt mig innan att de kollar sådant när man lämnar Oslo. Brukar mer vara när man ska in i Norge. Som sagt, alltid lika kul med första. Nu ska jag luta mig tillbaka, bussen är knappt halvfull, och titta på CSI New York. Det är bra bussunderhållning det.
Om ni inte listat ut det så ska jag hem till Ljungby över helgen. Har nog inte nämnt det i lilla bloggen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0