MÖTA VÅREN I...

Ok, gårdagen var inget bra men det höjdes en hel del framåt kvällen. Det blev soffmys med världens bästa Eric och några avsnitt av Life. Lejonen är helt klart min favorit, det är fina djur det.
Men sen spontanshoppade vi lite. En spontan shoppingtur som tar oss långt för bara 3 000 kronor. Nu kan jag inte dra ut på det längre, vi ska till Rom! Jag och Eric ska möta våren i Rom på vår semester och det ser jag så mycket fram emot. Tror att denna morot är precis vad jag behöver för att orka med resten av vintern och vara pigg och glad när våren kommer.
Tänka sig vad billigt det kan bli om man bara letar lite förbi alla paketresor. 900 kronor kostar flyg tur och retur för båda, det blir Ryanair från Rygge flyplats. Sen ett hotell som kanske inte har högsta klass men det ligger hejdundrande centralt, vi får frukost och behöver inte dela badrum med någon annan. Precis det vi önskar och för 1 865 kronor för fem nätter kan man inte begära så mycket mer. Sen blir det runt 500 kronor för flygbussen från Oslo till Rygge och tillbaka.
Det är cirka fem veckor kvar till vi åker så jag kommer bli en Rom-nörd nu! Ska googla, anteckna och lära karta. Allt för att veta precis vad vi vill göra och sen kunna spontana utan måsten. Åh, detta är en bra dag!
Dit pilen pekar ska vi bo, ligger riktigt nära stationen där Roms tunnelbanesystem korsas. Lätt att ta sig runt med andra ord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0