MATTIPS

För någon vecka sedan fick jag ett tips på recept av mamma och det har vi testat ikväll. Hur enkelt som helst, riktigt gott och jag tror till och med att det räknas som ganska nyttigt. Läs och njut; lax i ugnen med honung, sweet chili och cashewnötter med tagliatelle. Visst låter det gott?
Såhär enkelt är det. Lägg tinade laxfileer i en ugnsfast form. Häll på lite flytande honung, grovt hackade cashewnötter och till sist sweet chili-sås. In i ugnen på 225 grader i cirka 20 minuter. Vill man så kan man göra lite sås på turkisk yoghurt men vi skippade sås och det kändes inte alls torrt.
Hann tyvärr äta upp innan jag kom på att det skulle tagits ett kort men jag hoppas ni klarar er utan. Tack för receptet mamma, det kommer definitivt lagas fler gånger här hemma!

Kommentarer
Postat av: anna

Så bra att ni tyckte om det. Och som sagt gott och nyttigt. Kram

2011-03-13 @ 20:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0